M A R R I

All eyes on us

Publicerad 2013-01-25 01:00:14 i

Så jag skriver nu för att släppa lite tyngd. Jag är så himla trött på mig själv och mitt självförtroende. Jag har aldrig riktigt varit "nöjd" med hur jag ser ut. Så vet jag; varje människa är unik och vacker på sitt sätt men... Jag har aldrig funnit något sådant hos mig. Jag har inget speciellt som någon skulle tycka definierar mig, lockigt hår, söt utan smink, vacker färg, gulligt liten, ja... Ingenting. Jag har bara tur att mitt ansikte är proportionellt, symmetriskt. Det finns ingen känsla som fångar, känsla som gör det harmoniskt men mysteriskt. Jag bara... Finns.
Jag älskar att sminka och fixa mig för det är riktigt kul och i dem situationenerna är jag fastklistrad vid spegelen, men hemma såhär så kan jag... Omedvetet undvika speglar.
Precis som jag undviker problem som min kropp, mina finnar, mitt hår (får antigen otroligt tuvigt eller statiskt hår) ... Allt är saker man kan fixa med tålamod men... Jag undviker det omedvetet. Ambitionen är borta, och där kommer mitt psykiska självförtroende in. Det finns inte, det är bara så borttynat, jag knäcks för vad som helst. Så jag undviker omedvetet livet också; vilket får mig att falera inom skola, som barn, som syster, som vän, som flickvän... Jag är inte bra på något alls och det är då jag ibland hamnar i en fallgrop som då gör att jag inte kan tänka på något annat än att jag är ful och urusel. Nåväl, det här måtte inte låta bra för jag vet själv hur det är att höra någon säga så om sig själv, men jag säger det jag finner om mig själv, och jag lättar min "tyngd" (wwiiie teenage worldproblems yo) för att säga att.... Jag bara hoppas. Jag hoppas att en dag se mig själv i spegeln som en mogen, vacker, snäll och kärleksfull människa, för jag vet att det är sådan jag är innerst inne.
Kanske känna mig lite speciell.

För hoppet är verkligen det sista som sviker dig. Hoppet har alltid hållt mig kvar.

Puss! :)

Kommentarer

Postat av: Macky

Publicerad 2013-02-03 14:12:07

Som du själv säger så gör du allt omedvetet, alltså har du ett tankemönster som du inprintat i dig själv sedan länge tillbaka. Jag har inte studerat dig och pratat ingående hur du känner och hur du mår, men vad jag ser i din text är som jag sa innan, något du fått för dig för längesedan, ditt tankemönster kan mycket väl vara: jag är inte speciell - ingen kommer tycka att jag är det - jag vill inte påminna mig själv om hur jag är och ser ut - undviker speglar. ALLA människor har massor av olika tankemönster som gör att dom beter sig på ett speciellt sätt i olika situationer, och detta är ett av dina. Det fina med tankemönster är att du KAN ändra dom. Det kan ta tid ibland, men det går.
DU ÄR FIN! Hitta det fina i dig, det kan ta tid, MEN du är skapad för en anledning, jag kan hjälpa dig, och när du hittat små fina saker hos dig så ställ dig framför spegeln och säg det till dig varje dag, när du borstar tänderna, det kommer kännas töntigt, men det hjälper, det lovar jag.

Du har så många "fallgropar" i din text, där du säger emot dig själv, du undviker speglar, varför? När du tar bilder på dig själv? Vad är skillnaden? Varför tycker du om att ta bilder på dig själv? Jag kan tala om att du är lika fin i spegeln som på bild.
Du skriver en text och avslutar ett stycke med "Jag bara... Finns." Jag förstår hur du känner, eftersom du varit med om så mycket om ditt liv, människor som kommer och går, och ditt förhållande har du tydligen börjat skylla på dig själv, då känner du att du bara finns. Folk kommer, dom går, och du bara är där, ser hur dom kommer mot dig och sedan flyger bort. Och det har tyngt ditt självförtroende du har inombords, som sedan vällt över och tagit självförtroendet från ditt utseende. Allt hänger ihop. Alla misstag du begått, alla människor som sårat dig sedan barnsben är orsaken. MEN det går att fixa, jag kan hjälpa dig. Tro mig.
Jag älskar dig, och om du vågar tro på mig, så har du vackert hår, vacker färg, och till skillnad från många så är du fin utan smink, och ja du finns, och vilken himla tur att du gör det!

Postat av: David

Publicerad 2013-02-05 22:16:47

Marri, du är snygg, söt och vacker. Detta är det enda du ska bekymra dig över. Du ska inte må dåligt, du är 17 bast. Du ska festa, umgås med snygga killar, skaffa dig en trevlig pojkvän som gör dig glad. Vara med trevliga vänner som gör dig glad. Sluta noja dig (för det behöver du inte göra, du är nästan perfekt) och ha kul :). Önskar dig all lycka till!

Hälsningar
David

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marri

Tja, jag heter Marri och jag är en tjej på 18 år som bor i Malmö.. Här på denna bloggen skriver jag om allt och inget, men ibland kan det bli rätt så personligt. Jag skriver exakt vad JAG vill och jag svär hur mycket jag vill. Var beredda på en hemsk blogg! :D X

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela